A válság és a magyar autógyártás

A válság a hazánkban működő autógyárakat sem kímélte. A drasztikusan csökkenő kereslet miatt a termelést is vissza kell venniük a vállalatoknak.

Az Audi és az Opel gyár is többször a termelés felfüggesztésére kényszerült. A sort az Opel kezdte még 2008 végén. A General Motors több gyárát is ideiglenesen bezárta, így mivel az autógyártás leállt, a Szentgotthárdon készülő motorokra sem volt szükség. A válság ellenére az Opel újabb kelet-európai beruházást tervez és elképzelhető, hogy Magyarország lesz a kiválasztott. Lehetséges, hogy Rüsselsheimből Szentgotthárdra helyezik át az Opel motor- és sebességváltó-gyártását. Az Audi januárban, februárban és áprilisban is napokra szüneteltette a munkát. Erre az időre dolgozóit fizetett szabadságra küldte.

A vállalat 2009 végéig 10 százalékos termeléscsökkentéssel számol. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a vállalat jól kezelte a válságot, ugyanis az Audi a világ több piacán – leginkább Kínában – növelni tudta az eladásait. A palettájukon szereplő 28 modellt a közeljövőben 42-re szeretnék bővíteni. A győri gyár a kezdetektől a konszern legnagyobb motorszállítója. A tavalyi több mint 1,9 millió legyártott egységgel, a világ legnagyobb motorgyárának számít. A vállalat az elbocsátásokat is el tudta kerülni.

Az esztergomi Suzuki gyárról sajnos ez nem volt elmondható. A legtöbb embert ugyanis ők bocsátották el eddig az országban a válság ideje alatt. 2008 végén az autógyár 1500 dolgozó elküldéséről döntött. A Suzuki a 2009-ben gyártott autók 90 százalékát exportra szánta, így végül a német roncsprémiumnak köszönhetően nem kellett módosítaniuk a napi 850 darabszámos termelést. Magyarországra autót csak megrendelésre gyártanak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.