Érvek a tojás mellett

Sokan úgy hiszik, hogy a tojás egészségtelen, mert a sárgájában található koleszterin károsan befolyásolja az ember koleszterin szintjét. Viszont a legutóbbi kísérletek épp az ellenkezőjét bizonyítják. A vizsgált szerint, azoknál, akik rendszeresen fogyasztanak tojást, kevesebb eséllyel alakulhat ki stroke vagy szívroham. A tojás fogyasztása tehát nem ártalmas, éppen ezért ha eddig nem szívesen fogyasztotta, érdemes jobban beépítenie az étrendjébe. És hogy még inkább meggyőződjön erről, íme a benne található elengedhetetlen vitaminok listája:

– B2-vitamin: riboflavin néven is illetik, feladata főleg az aminosavak és a zsírsavak lebontásából áll, melyek ezáltal energiává alakulnak át.

– B12-vitamin: kobalaminnak is nevezik, érdekessége, hogy csak az állati eredetű ételekben fordul elő (pl.: tojás!), fő feladata pedig a vörös vérsejtek előállítása.

– A-vitamin: névsor szerinti az első zsíroldékony vitamin, más néven retinolként vagy a szem vitaminjaként is emlegetik, de fontos szerepet tölt be a bőr ápolásában is.

– E-vitamin: tokoferol néven ismerhető zsírban oldódó vitamin, fokozza a sejttermelődést, fiatalon tart, tehát lassítja az öregedés folyamatát.
Tojások
Ezeken a vitaminokon kívül a tojásban rengeteg vas, cink és foszfor található. Ezek az ásványi anyagok nélkülözhetetlenek a test számára. Ha vas hiányban szenved, könnyen érezheti magát morcosnak és fáradtnak. A cink az immunrendszert támogatja és segít a szervezetnek az ételt energiává változtatni. A foszfor fontos az egészséges fogakhoz és csontokhoz.
A vitaminokon és ásványi anyagokon kívül kis mértékben tartalmaz olyan nyomelemeket is, amire szintén szüksége van minden embernek. Ilyen például a jód vagy a szelén, melyek antioxidáns hatással rendelkeznek, és csökkentik a rák kialakulásának kockázatát.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.