Miért annyira népszerű az Opel Astra?

Az Opel gépjárművek idehaza méltán népszerűek. Az Opel Astra az egyik legkedveltebb magánszemély és cégek által vásárolt autómodell. Ezek közül is a legsikeresebb, mely a modell élettartamával egészen kiváló eredményeket ért el idehaza és világszerte, az az Opel Astra G jelzéssel ellátott modell.

A modell 1998-ban debütált és egészen 2010-ig gyártották kisebb-nagyobb módosításokkal, de szinte változatlanul. Ez sokat elmond mind a márka, mind a modell népszerűségéről. A kasztnit tekintve számos variánssal találkozhatunk, úgy mint: háromajtós, ötajtós ferdehátú modellek, szedán forma, kombi kialakítás, kabrió és coupé forma. Mindenki megtalálta magának ebben a 12 évben a megfelelő formát, ha új autóra vágyott. Természetesen a bőséges karosszéria variánsok mellé a motorválaszték is rendkívül szerteágazó, ám a legnépszerűbb az 1.4-es 90 lóerős benzines erőforrás. A legkisebb erőforrás az 1.2-es 65 lóerős benzines szívómotor, a legerősebb pedig 2.0-s 192 lóerős turbóbenzines motor. Az ezerkettes gyenge, de cserébe nem iszákos, a legnépszerűbb ezernégyes pedig takarékos és a kasztnihoz mérten lendületesen is lehet vele közlekedni.

Opel-Astra

A motor és a fogyasztás mellett a hazai útviszonyokat tekintve a futómű strapabírása egy rendkívül fontos szempont. A magyarországi kátyús, rossz minőségű utakra olyan futóműre van szükség, mely az ilyen zord körülményekben is állja a sarat. Az Opel Astra G-ről elmondható, hogy igencsak jól sikerült konstrukció. Hosszú, sok-sok futott km alatt csak valóban kopó alkatrészeket kell cserélni, ilyen például az első felfüggesztés felső részén csücsülő toronyszilent. Ez szerencsére nem egy sok 10.000-res alkatrész. Bár párban illik cserélni, de darabja a gyári minőségű alkatrésznek is csak 5-8000 forint környékén van. Amennyiben a gyári, ajánlott kerék és gumiabroncs méretet követjük, úgy a leggyakoribb 195/60/R15-ös méret mellett a téli-nyári gumi és kerékcserék alkalmával sem kell mélyen a zsebünkbe nyúlnunk. Elmondható tehát, hogy az Opel Astra G megbízhatóságával, tartósságával és olcsó fenntartásával is méltán és bátran ajánlható az autóvezetők számára.

Készítse fel autóját a hideg téli napokra!

A hideg idő beköszöntével érdemes egy napot autója téliesítésére szánnia, különben komoly következményekkel számolhat. Nem csak az autója egy alkatrésze mehet tönkre, de a megváltozott útviszonyok következtében a balesetek kockázata is megnő, így az Ön és mások élete is nagyobb veszélynek van kitéve. A mai autók korszerűségének köszönhetően a karbantartás lényegesen leegyszerűsödött, az ellenőrzések többségét már otthon a garázsban is elvégezheti.
Még nincs vége

Útdíj megfizetése GPS-szolgáltató által

A 2013. július 1-jén bevezetésre kerülő, az ország díjköteles autópálya-, autóút- és gyorsforgalmiút-szakaszait használó, 3,5 tonnánál nagyobb össztömegű tehergépjárművekre vonatkozó elektronikus útdíjfizetési rendszerben a sofőrök kétféle díjfizetési lehetőség közül választhatnak. Még nincs vége

A válság és a magyar autógyártás

A válság a hazánkban működő autógyárakat sem kímélte. A drasztikusan csökkenő kereslet miatt a termelést is vissza kell venniük a vállalatoknak.

Az Audi és az Opel gyár is többször a termelés felfüggesztésére kényszerült. A sort az Opel kezdte még 2008 végén. A General Motors több gyárát is ideiglenesen bezárta, így mivel az autógyártás leállt, a Szentgotthárdon készülő motorokra sem volt szükség. A válság ellenére az Opel újabb kelet-európai beruházást tervez és elképzelhető, hogy Magyarország lesz a kiválasztott. Lehetséges, hogy Rüsselsheimből Szentgotthárdra helyezik át az Opel motor- és sebességváltó-gyártását. Az Audi januárban, februárban és áprilisban is napokra szüneteltette a munkát. Erre az időre dolgozóit fizetett szabadságra küldte.

A vállalat 2009 végéig 10 százalékos termeléscsökkentéssel számol. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a vállalat jól kezelte a válságot, ugyanis az Audi a világ több piacán – leginkább Kínában – növelni tudta az eladásait. A palettájukon szereplő 28 modellt a közeljövőben 42-re szeretnék bővíteni. A győri gyár a kezdetektől a konszern legnagyobb motorszállítója. A tavalyi több mint 1,9 millió legyártott egységgel, a világ legnagyobb motorgyárának számít. A vállalat az elbocsátásokat is el tudta kerülni.

Az esztergomi Suzuki gyárról sajnos ez nem volt elmondható. A legtöbb embert ugyanis ők bocsátották el eddig az országban a válság ideje alatt. 2008 végén az autógyár 1500 dolgozó elküldéséről döntött. A Suzuki a 2009-ben gyártott autók 90 százalékát exportra szánta, így végül a német roncsprémiumnak köszönhetően nem kellett módosítaniuk a napi 850 darabszámos termelést. Magyarországra autót csak megrendelésre gyártanak.