Az online energia audit előnyei

A mai digitális világban akár már otthonunkból, számítógépünk segítségével megadható minden olyan információ, mely ahhoz szükséges, hogy egy alapos energetikai elemzést végezzenek házunkon, lakásunkon. Korábban az ilyen jellegű felmérések hosszas személyes egyeztetést igényeltek. Bármennyire is fontos egy ilyen jellegű beruházás otthonunk életében, bármennyire fontos és megalapozott döntés előzi ezt meg, mégiscsak kellemetlenséggel jár munkahelyünkről elkérni magunkat, esetleg szabadságot kivenni.

Az alapos és mindenre kiterjedő egyeztetés és információ átadás igencsak fontos, hiszen ez adja az alapját otthonunk energetikai hatékonyságát fejleszteni célzó tervezésnek. Nem szabad tehát sem elhanyagolni, sem elodázni egy-egy fontos kérdést, hogy majd megadjuk a választ, majd utánanézünk, majd megszámoljuk, stb. Ebben nagy segítség az otthon is elvégezhető online energia audit. Nem szükséges szabadságot kivenni az alkalom miatt, s a kitöltésre fordított idő sem ellenségünk. Amikor idő jut rá a családban az esti vacsora után, bármikor megtehetjük, s nyugodt körülmények között készülhetünk a válaszokkal.

energia-laptop

Nem csak hogy kényelmesebb, de hatékonyabb is lehet az otthon is elvégezhető online energetikai felmérés. Hogy miért? Számos olyan kérdés merül fel az energetikai audit során, melyre nem feltétlenül tudjuk azonnal és fejből a választ. Például ilyen kérdés lehet, hogy hány db és milyen típusú elektromos fogyasztó van, ezek milyen gyakorisággal működnek, egyszerre milyen gyakorisággal működnek … stb. Fontos ismerni az ingatlan műszaki alaprajzát. Az online elérhető felület mögött álló kifinomult informatikai program látványos grafikonokkal, kimutatásokkal szemlélteti az ingatlan fűtési és hűtési igényét. Az online adatkitöltést követően egy számítógépes elemzés következik, azonban gyakran a felület mögött álló műszaki mérnököktől is várható egy-egy kiegészítő kérdés, mely a kiértékelt eredményeket tovább finomítja.
Az így kapott eredmény világosan rámutat otthonunk gyenge pontjára, melynek segítségével a következő lépéseket, fejlesztéseket már ennek tudatában vihetjük véghez.

Home banking

Az „otthonról történő bankolás” azaz a folyószámlák otthonról történő kezelése, tranzakciók indítása és fogadása, egyenlegek lekérdezése komoly érdeklődést váltott ki a vállalkozások körében.

A szolgáltatás lényege, hogy egy – az ügyfél saját számítógépére telepített kliensprogrammal telefonos vagy dedikált vonalon közvetlen kapcsolatot lehetett teremteni a bankkal, így hozzáférve annak szolgáltatásaihoz, termékeihez. A rendszer legnagyobb hátránya a platformfüggetlenségből eredő rugalmatlanság, azaz a kliensprogram meglétének szükségessége volt. A bankok oldaláról jelentős befektetést igényelt a megfelelő infrastruktúra kiépítése, valamint a biztonságos kommunikáció kialakítása. A belső fejlesztésű rendszereknél a szakértői gárda fenntartása, a külső fejlesztésűeknél pedig a nem ritkán ügyfelenként járó liszenszdíj jelentett komoly kiadást. Az ügyfelek oldaláról pedig a telefon (dedikált vonal) költsége ill. a szolgáltatás magas díja volt jelentős. Volt olyan bank, amelyik havi 15.000 Ft-ért nyújtotta home banking szolgáltatását. És bár a vállalatok és nagybefektetők révén majd minden banknál sikeres termékké vált, a lakossági szférában mégsem terjedt el. Új szolgáltatást kellett keresni a civil szféra meghódítására. A non-stop bankolás és a phone banking a személyes ügyfélkapcsolat varázsával és a közvetlen verbális kommunikációval megoldotta ugyan a platformfüggetlenség problémáját, mégsem terjedt el. A home banking népszerűségének (és így a gyors megtérülésnek) köszönhetően a 90-es évek harmadik harmadára már több bank is ingyen telepítette e szolgáltatását. Egyetlen probléma volt még mindig: a platformfüggetlenség megoldatlansága. Jó megoldásnak kínálkozott az ezidőtájt elterjedő és egyéb szempontból is rendkívül érdekes Internet.