Olaszország autóval

Ha utazásunk célpontjául Olaszországot választottuk, akkor érdemes végiggondolni, hogy repülővel vagy autóval szeretnénk-e megtenni az odáig vezető utat. Ha repülőben gondolkodunk, az mindenképp gyorsabb és kényelmesebb, nem utolsó sorban olcsóbb is. Az egyetlen hátrány az utazási élmény csekélysége. Amíg autóval csodálatos tájakban gyönyörködhetünk, illetve meg is állhatunk ott, ahol nekünk tetszik, a repülőből jobbára csak felhőket látunk.
Ha az autós verziót választjuk, még a magas benzin árak ellenére is, akkor semmiképp ne hagyjuk ki az alábbi két nagyvárost!

Velence

Aki Olaszországban nyaral, nem térhet úgy haza, hogy nem járt Velencében. Számomra legalábbis ez a város megunhatatlan. Szállásunkat érdemes a külvárosában foglalni, mert így sokkal olcsóbban megúszhatjuk, mint egy belvárosi szállodával. Vonattal kényelmesen beutazhatunk az óvárosba, még a pályaudvar is a centrumban található. Mindenképp kényelmes ruházattal és cipővel induljunk neki a városnézésnek, mert az órák és a kilométerek csak úgy röpködnek, amíg a kis utcákban sétálunk, vagy vaporettóval járjuk be a Canal Grande-t. Nem árt egy kis eltévedést is belekalkulálni az időnkbe, ha az utolsó vonathoz sietünk, ugyanis a szűk kis utcácskák egy idő után egyformának tűnnek, és az útmutató táblák sem mindig adnak egyértelmű útbaigazítást. Ha megéhezünk közben, és nem szeretnénk az összes zsebpénzünket vacsorára költeni, akkor inkább keressünk magunknak egy eldugottabb éttermet, mert a Canal Grande partján és a zajosabb tereken borsos áron kaphatjuk meg ugyanazt az ételt.

Róma

Ez az a város, amire azt szoktam mondani, hogy bármerre is induljon el az ember, biztosan minden sarkon ott rejtőzik valami szépség. Ha valaki városnézést tervez Rómában, akkor arra legalább 4-5 napot szánjon, mert még így is csak a fő nevezetességekig jut el. Ez esetben is érdemes a külvárosban keresni szállást, hiszen olcsóbb, mint a belvárosban vagy a tengerpartokon, viszont tömegközlekedéssel pillanatok alatt eljuthatunk a város legszebb pontjaira. Ejtsük útba a Colosseumot, de ez esetben nagyon korán kell útnak indulni, mert már a reggeli órákban kígyózó sorok állnak a jegypénztáraknál. A Spanyol lépcsőnél és a Trevi-kútnál is töltsünk el egy kis időt (ha bírjuk a tömeget), és ne felejtsünk el egy érmét dobni a kút vizébe hátrafelé, a vállunk fölött, mert a monda szerint így még visszatérünk Rómába. A Vatikán megtekintésére egy egész napot szánjunk, hiszen ott is rengeteg látnivalót kell megnéznünk. A Vatikáni múzeum, a Sixtus-kápolna, a Szent Péter Bazilika és a Szent Péter tér kihagyhatatlan élményt nyújt az odalátogatóknak.