Tömegnövelő vásárlási kisokos

A megfelelő tömegnövelő kiválasztásánál az egyik elsődleges szempont az összetevők listája. Fontos továbbá, hogy tisztában legyünk saját képességeinkkel és testfelépítésünkkel.
Az alábbi rövid útmutató segítséget nyújthat azoknak, akik tömegnövelő vásárlás előtt állnak, és szeretnék megtalálni a számukra legmegfelelőbb készítményt.

Elsőként tisztázzuk a tömegnövelő összetevőit, és hogy hatására mi történik a szervezetünkkel.

A tömegnövelő egy olyan étrend-kiegészítő, amely a száraz izomtömeg gyors megnövelésében, felszedésében nyújt segítséget. Fogyasztásának tehát nem az a célja, hogy úgy nézzünk ki, mint a testépítők. Mindenki fogyaszthatja, aki szeretné növelni az izomtömegét, és hatékonyabbá tenné az edzést. A készítmény fő összetevői a fehérje és a szénhidrát, körülbelül 30-70%-os arányban a szénhidrát javára. Ezen kívül tartalmazhat egyéb természetes tápanyagokat is, melyekről mindenképp tájékozódni kell az esetlegesen fellépő allergiás reakciók elkerülése érdekében.

Kondigép

Tömegnövelő vásárló körutunk alatt a következő kérdések merülhetnek fel bennünk.

  • Milyen márkát válasszak?
  • Honnan tudom, hogy milyen tápanyagokra van leginkább szükségem?
  • Egy nap hányszor és mikor fogyasszam?

A tömegnövelő márkákkal való ismerkedés közben a legfontosabb szempont a fehérje tartalom és a fehérje minősége. Ha valóban minőségi készítményt szeretnénk beszerezni, akkor a magas fehérje tartalom elengedhetetlen. A kellő mennyiségű szénhidrátot könnyebb és olcsóbb az étkezésekkel megoldani, a természetes, minőségi fehérjeforrásokhoz viszont nehezebb hozzájutni.

Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a tömegnövelő csupán étrend-kiegészítő, tehát nem helyettesíti a teljes étkezést. A tömegnövelés időszakában a nagy mennyiségű kalóriabevitel a legfontosabb küldetés, ami azt jelenti, hogy jóformán egész nap enni kell. Egy-két étkezés helyett azonban könnyebben lecsúszik egy tömegnövelő shake, ami nagy megkönnyebbülést jelent két csirkemell és rizs között. Annak viszont, aki vékony testalkatú, és nehezebben hízik, a magasabb szénhidrát tartalmú készítmény ajánlott, vagy az MRP (meal replacement powder), ami a teljes étkezést helyettesíti.

Protein

Az izomnak leginkább az edzés után van szüksége a tömegnövelőkben megtalálható, gyorsan felszívódó szénhidrátokra, ezért kell rögtön akkor meginni. Ajánlott továbbá reggeli után, és az étkezések között is felhajtani egy-egy pohár turmixot.

A tökéletes végeredmény eléréséhez és egészségünk megtartása érdekében elengedhetetlen az erre a célra kialakított étrend, a multivitaminok szedése, a kitartó edzés és végül, de nem utolsó sorban az akaraterő!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.